THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Friday, March 13, 2009

Makan bersama Prof and.....its hard to explain

pagi td.. aku br je rasa terlelap..
tetiba handfon berbunyi..
tgk jam dah pukul 8.30 pg..
dengan separuh sedar aku mengangkat fon..
"woit cpt la mai.. prof tggu ni.." suara Chot mati di hujung talian...
dengan mengantok aku bgn cpt2, mandi dan besiap..
jd camerawoman lg...

sampai jer di lab.. prof sedang menimbang sesuatu dgn chot..
aku duduk jer smbil memerhati..
episod membakar bola2 api chot pon bermula..
aku menjalankan tugas sebaik mungkin..

sambil menunggu pembakaran selesai..

Prof: why dont we go somewhere.. minum2..

aku da mcm segan2 sebab aku tau ape prof nk bincang..
sejak akhir2 ni dia begitu bersungguh2 memujuk kami berdua..
untuk LI disini.. huwaaaa...
First time aku msuk kawasan larangan perempuan.. KK2..
best jgk cafe KK2 nih.. hehe

Cargill Palm Oil Sdn Bhd.. Company International tu..
senang2 je aku bleh dpt if i said YES to prof.. tapi..
banyak tapinya..
susah la nk ckp..
Prof nk sgt aku LI di situ sbb research aku skrang ni pon berkaitan dgn bidang palm oil ni..
kalau aku ikut kehendak prof.. mmgla masa depan semakin cerah..
tp mcm mn kehendak diri sendiri and the most important thing.. my family..
sedih la pulak kalau ingat balik ayat mak aku..

"kakak LI kt rumah dala ye.. dah 4 thn jauh dari mak.."

anak perempuan sorang.. biasela..
Masa aku duduk matrik peneng dulu tiap2 mggu mak ngn abah dtg..
Ingat lg satu ari.. aku kol mak aku..
"mak, kakak puasa arini.." sj kol mcm biasa.. rutin harian..
pukul 6.45 ptg camtu fon aku bunyik..
"kakak turun la.. mak da sampai.. bwk makanan berbuka.."
aduh.. rasa cm nk menitis air mata.. terharunya..
aku tak mintak pon.. mak sanggup dtg jauh2..
jauh gak la 2 jam lebih kan..
rindu mak sgt2 la.. ='(

mcm mana la kalau aku tak ikut kehendak mak aku yg nk anak dia sentiasa dekat dgn dia..
sejak akhir2 ni pon asek kol je..

"kakak, experiment da abis kn.. bila nk balik ni?"

fikiranku buntu..

sian mak ngn abah..
sian prof jgk...
sian kat aku...
hmmm...

10 comments:

Ilyas Zubir said...

oi susah tu..
dilema beb..
cakap kat kompeni tu soh bukak cawangan tandop..senang ang nak ulang alik..amacam?

azzu said...

amboi..
perli aku rapat nmpak..
haha.. tlg la weh..
cmna ni...
Pernec? Cargill?

Ilyas Zubir said...

kalo ang p pernec pn bukan ang bleh ulang alik umah tiap ari..jauh tu..
ntah la..ang p wat istikharah ka..tgk gena..
kalo aku p ja mana2 ikut suka ati..makpak tak larang haha

bulatan™ said...

...mase dpan ke family?....mase depan...family....mase depan...family...mase dpan...family...zzzz....

azzu said...

bulat nih
tak membantu lgsg!

aridhlissukun said...

wow.kabel baekk pnya...

Anonymous said...

hoho..
mak soh balik la kakak..
sian mak..
eh..
sian kakak jugak..
mak bukan apa..
kakak jauh2 tuh sat g jumpa org jauh..
tgal mak lg..
mak xnak la kakak jauh2..
eh..
sbnarnya..
mak berkenang sgt ngan anak jiran kta nie..
dekat sket ngn umah..
ke kakak da ada orng jauh 2??
hehe..
ops..
kakak oit..
da siap exp 2 p la balik umah..
(tiada kena mengena antara mak azzu n mak aku)


ekceli..ayat2 mak hg 2 adalah ayat
kiasan seorng emak yang kesunyian...


pk2 la kakak..
kilang gula kat aloq staq pon nak pakai org lo..
p la LI si2..

Dila Adila said...
This comment has been removed by the author.
Dila Adila said...

slm kak azzu,
SV kak azzu prof Ridzuan eh..?
kite dpt prof gak..
dia cane ek..?ok ke..?=)

elliashah said...

masa depan yang baik baguih untuk family jugak..
only matters is time dear